Achtergrond afbeelding

Onderzoek

Agrio voert regelmatig onderzoek uit. Enerzijds om te vragen naar de gebruikservaringen met de producten van Agrio. Belangrijke om te weten zodat we de producten en service kunnen verbeteren.  Anderzijds om de peilen wat er onder boeren leeft over onderwerpen die spelen op en om het boerenbedrijf.  Belangrijke gegevens boven water halen waar de redactie direct over kan berichten of die richting geven aan vervolgonderzoek van de redactie om in later stadium te kunnen berichten. Belangrijk ook in het richting geven Sterke Erven. Onderzoeken doen we op verschillende manieren de belangrijkste:

Boerenpanel

Vanuit de Sterke Erven visie vinden we het belangrijk om de lijntjes met boeren kort te houden, om direct onze ideeën te kunnen testen of om snel een paar meningen te horen over belangrijke onderwerpen. Het Boerenpanel bestaat uit lezers vanuit verschillende sectoren, regio’s, leeftijden en verschil in visie en persoonlijkheid. Boerenpanelonderzoeken zijn kleinschalig en diepgaand.

Wil jij ook je mening geven in het Boerenpanel?

Boerenpanel
Sterke Erven Monitor

Sterke Erven Monitor

Ieder jaar maken wij in een grootscheeps onderzoek een rondgang langs boeren in Nederland om te peilen wat er leeft. Welke zorgen hebben ze? Welke kansen zien zij? En hoe kijken ze aan tegen actuele thema’s zoals het stikstofbeleid en de uitkoopregeling? Met de Sterke Erven Monitor steken wij de peilstok in de landbouwsector om meer inzicht te krijgen in wat er speelt. Met deze kennis bepalen we de belangrijkste redactionele aandachtsgebieden voor de komende periode om boeren doelgericht te ondersteunen bij de dagelijkse bedrijfsvoering en voorbereidingen voor de toekomst. 

De Agrarische MediaMonitor

Via welke kanalen ontvangen boeren het liefst hun vakinformatie? En hoe zit dat bij jonge boeren? Gaat de voorkeur uit naar lezen, luisteren, kijken of zelf opzoeken? Welke kanalen vinden boeren het meest betrouwbaar? En worden ze beïnvloed door reclame? Deze vragen en meer staan centraal in de Agrarische MediaMonitor: een tweejaarlijkse peiling die veranderingen in mediagedrag en informatievoorkeuren binnen de sector in kaart brengt. Belangrijke input bij het bepalen van vorm en inhoud van Agrio’s uitgeefproducten 

Agrarische MediaMonitor