Sterke Erven Logo

‘Dialoog aangaan met dierenrechtenactivisten heeft geen zin’

02 min
Acht op de tien mensen die gestemd hebben, vindt dat het niet de taak van boeren is om de dialoog aan te gaan met dierenrechtenactivisten. Dat blijkt uit een stelling op www.vee-en-gewas.nl. In totaal brachten 210 mensen hun stem uit.

Ruim de helft van de mensen die hun stem uitbrachten, vindt dat het gesprek aangaan met activisten geen zin heeft. ‘Het merendeel van de activisten schaaft hun mening nadien toch niet bij. Voor de boer verandert er dan niks’, stellen ze. ‘Zolang deze cultuur gehandhaafd blijft en de politie niet durft op te treden, is het overbodig om met deze mensen te praten’, laat stemmer Jofra in een reactie op de website weten.

Nog geen tien procent van de stemmers durft activisten niet op hun bedrijf uit te nodigen omdat ze bang zijn dat er onwaarheden over hun bedrijf worden verspreid. 28 stemmers willen absoluut niet in gesprek gaan met activisten: ‘Ze maken de sector kapot’.

Meer begrip

Twintig procent van de mensen die gestemd hebben, vindt juist wel dat boeren de dialoog met activisten aan moeten gaan. ‘Door in gesprek te gaan met activisten kunnen boeren laten zien hoe het er echt aan toe gaat op een boerenbedrijf’, is een van de argumenten. Vijf stemmers vinden dat er meer begrip voor de sector wordt gecreëerd bij activisten wanneer boeren het gesprek aangaan.

Beeld: Ruth van Schriek

Tags
PluimveeVarkensGelderland