Sterke Erven Logo
5

In de file voor een aardbei

501 min
De Manderveense Aardbei (Manderveen, Overijssel) is al jaren een begrip in de omgeving. Elk jaar is het bedrijf van mei tot oktober geopend voor vooral de verkoop van aardbeien. Sinds een paar jaar is er ook de mogelijkheid om zelf te plukken. Dit jaar gaat echter alles anders vanwege het bekende virus. Ondernemers Hardrik en Claudia Hindriksen gingen niet bij de pakken neerzitten en bedachten het idee van een drive-in. In anderhalve week was deze een feit en er wordt gretig gebruik van gemaakt.
De toegang heeft veel weg van die van een bekende fastfoodketen.
Doorrijden naar het eerste loket. Bestelling opgeven en betalen.
Ook het personeel mijdt onderlinge contacten. Ieder heeft zijn eigen vak achter de tafels.
"1,5 meter" is de nieuwe norm.
Lange wachttijden zijn geen uitzondering. Graag de producten in de auto opeten of mee naar huis nemen. Helaas is het terras gesloten.

Beeld: Ellen Meinen

Tags
Overijssel