Opnieuw gps- en dieseldiefstal in Flevoland

Deze keer ging het om diefstal van gps-systemen aan de Klutenweg in Bant. „De daders weten dat de boeren druk zijn en de systemen weer volop in gebruik hebben”, schrijft Weessies op zijn Instagram- en Twitter-account.
Nederland is al geruime tijd in de ban van diefstal van gps-systemen. In de afgelopen jaren werden in alle hoeken van het land dergelijke systemen gestolen uit landbouwvoertuigen. Maar ook over de landsgrenzen zijn de bendes actief: ook in België, Duitsland en Frankrijk zijn veel van dergelijke systemen gestolen. In april werden nog GPS-systemen gestolen uit landbouwvoertuigen in Gelderland.
Ook loonwerkersorganisatie Cumela roept boeren en loonwerkers al geruime tijd op alert te zijn.
Fenneke Wiepkema
Freelance-journalist, opgegroeid op een akkerbouwbedrijf. Schreef voor verschillende landbouwuitgevers over het vakgebied akkerbouw en deed dit van 2012 tot 2024 als chef-redacteur akkerbouw bij Agrio. Schrijft nu als freelance-journalist weer voor Sterke Erven Akkerbouw en de regionale titels van Agrio.
Beeld: Fenneke Wiepkema





